Omhoog
Aanmelden
Kamp
 
1. DAG 1
  1.1 OP NAAR EGMOND!
  1.2 ZESKAMP
    1.2.1 Spijkers slaan in boomstammetjes​        
     1.2.2 Poppetjes pakken met je mond   
     1.2.3 Beerpong 
     1.2.4 Darten
     1.2.5 Dobbelsteen omgooien
     1.2.6 Woorden raden
  1.3 DE SPOOKTOCHT 
2. DAG 2 
  2.1 OP NAAR ALKMAAR!
  2.2 HET ZWEMBAD
  3.3 DE BONTE-AVOND
3. DAG 3 (LAATSTE DAG)
  3.1 BIJNA TERUG NAAR SCHOOL
  3.2 TERUG NAAR SCHOOL!
 
Op 12 t/m 14 september ging groep 8 op kamp naar De broekakkers in Egmond-Binnen. Wil je het kamp op de voet volgen? Lees dan dit item.

 
1. De eerste dag
Kampopening (1).JPG

Kampopening (2).JPG
 De ouders zijn hun spreuk aan het roepen tegen het publiek en kinderen.
 
Kampopening (3).JPG
                                             De Tokkende Trollen
 
v.l.n.r.: Jamie, moeder Scott, Irina, Marisa, Calvin en Rets
                                                    Charlie

 

 

Kampopening (4).JPG 

De vliegende feeën

  v.l.n.r.:                              Niels     Hella     Julian

                       Hayley   Joë       Britt  Pien

Kampopening (5).JPG
Magic Municorns

v.l.n.r. Bodille, Rayan, Eric (vader Chanita), Nina, Scott en Wessel.
Kampopening (6).JPG
De Rottige Reuzen
             

 Lynn

v.l.n.r.: Kris, Erik (leraar), Pepijn, Lasheana, Nida 

Kampopening (7).JPG 

De Komische Kabouters

                                          Owen, Lars

v.l.n.r.: Vera, Jos (meester), Chanita, Sarah

 

1.1 OP NAAR EGMOND!

De bagage staat klaar, de kinderen zitten te wachten op hun fietsen, op naar Egmond! Als de toeter luid, gaan ze opweg naar Egmond. 3, 2, 1... toet!
De fietsrij begint de fietsen, de bagagewagen die hun de eerste paar minuten hun volgt. Iedereen begint het kamp lied te zingen.
 
Onderweg gingen ze een spelletje spelen. Hutten bouwen.
 
Drie uur later kwamen ze aan bij het huis waar ze de komende drie dagen zouden blijven. Om de beurt liet meester Jos (leraar groep 8) de slaapgroepjes zien waar ze sliepen. Als een groepje wist waar ze sliepen, mochten ze hun bagage halen. Vervolgens had je een kwartier om je in te trekken; het laken om het matras heen doen, de slaapzak uitrollen en klaar maken. Daarna moest je naar beneden, want je mag niet rondhangen in je kamer, maar wel snoep halen, maar dat moest je vragen.

Er waren schommels, een wip-wap, een groot grasveld waar je kon voetballen. Op dat grasveld waren twee kleine doeltjes, en twee grote doelen. Je kon die kleine doeltjes verplaatsen waar je ze wou, maar de grote doelen zaten vast.
 
1.2 ZESKAMP
Na het avondeten en wat buitengespeeld te hebben riep meester Jos de hele groep bij elkaar. Ze gingen zeskamp spelen. Er zijn zes verschillende onderdelen in zeskamp. Dat zie je hieronder.

 
1.2.1 Spijkers slaan in boomstammetjes 
In dit spel moet je zoveel mogelijk spijkers in een boomstam slaan met je groepje. Je hebt twee kansen per beurt.

 
1.2.2 Poppetjes pakken in een bak met je mond
In dit spel moet je zoveel mogelijk poppetjes met je mond uit een bakje proberen te pakken. 
Hoogste score:
Taha -- 50 poppetjes

 
1.2.3 Beerpong
Beerpong is eigenlijk gewoon ping-pongballetjes gooien in tien bekertjes.
Je hebt vijf kansen.
 
1.2.4 Darten 
​Je hebt in dit spel een dartbord waar je papiertjes met cijfers er op doet. Je hebt per kind drie kansen per beurt. 
 
1.2.5 Dobbelsteen omgooien

Je hebt als doel om de dobbelsteen per beurt om te gooien van een lang blokje. De ogen waar hij op belandt zijn de punten die je voor je team hebt gehaald.

1.2.6 Woorden raden

In dit onderdeel moeten vier kinderen raadsels raden en het aan één of twee andere kinderen laten zien. Hoe deden ze dat? De uitbeelders hebben alle vier vuiliszakken -- schone uiteraard -- aan. Op de voor- en achterkant staat een letter. Je moet ook steeds verwisselen van plek, want het zijn verschillende woorden.

1.3 DE SPOOKTOCHT

Na het zeskamp mocht groep 8 even buitenspelen. Ze wisten wat hun te wachten stond. DE SPOOKTOCHT in een bos! Het horrorbos waar je hele erge angst van krijgt. Ze kregen als eerst een verhaal te horen over dat bos. Xe mochten toen hun zaklampen meenemen naar buiten. In het speeltuintje stonden twee mannen, bruin pak aan. Ze keken alle twee naar de grond. Groep 8 wist al meteen wie daar stonden. Meester Niels en meester Erik. Op eens begint de eerste zich te bewegen. Hij deed een klein zaklampje aan en richtte het zaklampje naar het papier dat hij vast had. Hij begint voor te lezen.

Vervolgens ging groep 8 weer naar binnen, naar de "chillruimte". Daar kon je chips en popcorn eten. je kon er ook sjoelen. Om de tien minuten ging er een groepje weg naar het horrorbos. Je mocht maar één zaklamp meenemen naar het bos. Toen je het bos inliep zak je een "Wit Wief" pak hangen aan de tak van een boom. Er hingen allemaal CD's verspreid over het hele bos. De route was een rondje. Ieder groepje dat richting het horror bos ging had een blad mee waar je een zin op moest schrijven. De zin kon je weten door elke CD te vinden. In het begin as er nog niet zo veel interactie. Maar later kwam je het gevaar tegemoet. Iedereen keek heel vaak om zich heen of ze de Witte Wieven konden spotten. Het pad leidde langs een omgevallen boom. De eerste jumpscare was een box die achter een soort van hut stond. Het geluid was van een kettingzaag. Het leek net alsof iemand jou aan het volgen was, of iemand dien je tegen kwam. Vervolgens stonden drie meester verstopt achter bomen, verspreid over het pad. 

jumpscare = schrikmoment

 

Dag 2

 

2.1 OP NAAR ALKMAAR!
Misschien denk je aan het kopje dat ze naar een ander verblijf gingen, maar dat is niet zo. Ze gingen naar Alkmaar om een opdracht te voltooien en om een half uur te shoppen (bijv. snoep scoren, of een ijsje te halen). Daarvoor mochten de ouders zakgeld meegeven (namelijk tien euro). Het spel is dat ze een lijst hadden meegekregen en dat ze daarmee dingen moesten zoeken. Een voorbeeld daarvan is dat je bijvoorbeeld een huisnummer moest vinden van een van jouw medeteamgenoten. Vervolgens mocht je shoppen, en daarna gingen ze fietsen naar het zwembad. Maar dat zie je in de alinea hieronder.
 
2.2 HET ZWEMBAD
Zoals je misschien al hebt gelezen in de alinea hiervoor, gingen ze naar een zwembad. Voor de entree moesten ze wel even wachten. Ze konden in twee verschillende baden zwemmen. Eén bad waas een golfslagbad, en de ander een normaal bad. Rond vier uur ging het golfslagbad dicht voor vrijzwemmen. Daar kon je toen alleen nog zwemlessen krijgen na vier uur.
 
We hadden toen dus nog één bad over. Ook kon je buiten gewoon lekker zitten en een boekje lezen bijvoorbeeld. Rond half vijf gingen we weer terug naar het kamp.
 
2.3 DE BONTE-AVOND
Ze zouden nog één leuke avond hebben: De Bonte-avond.
Dat werd een heel spektakel.

 

Er waren twee optredens van groep 8, en daarna nog één van juf Keyleigh, meester Erik, meester Jos en de vader van Calvin. 

Het optreden ging als volgt. Ze speelde het sprookje van de drie biggetjes en de Grote Boze Wolf na. Juf Keyleigh vertelde het verhaal en de meesters en de vader het na. De vader en de meesters wisten alleen niet precies wat juf Keyleigh zou zeggen. Ze wisten het alleen ongeveer. Dus improviseerden ze.  

 

Daarna begon de Bonte Avond pas echt. Twee DJ's kwamen liedjes draaien en het was heel gezellig.

 

Dag 3 (laatste dag)

Bijna terug naar school
De laatste dag. Eigenlijk de laatste ochtend en middag, want rond 11 uur gingen ze al weer terug naar school. Eerst natuurlijk ontbijten, en omdat het de laatste ochtend was, moesten ze eerst het kamplied zingen, en daarna hun broodje schuin snijden, ten eer van alle andere ouders en meesters en juffen die mee zijn geweest naar het kamp alle jaren hiervoor. En had je niet je brooodje schuin gesneden, kreeg je een douche. Een koude doche.
 
Terug naar school!

En na het ontbijt mocht groep 8 nog even buitenspelen, want daarna gingen ze in de afgesproken rij staan, opweg naar school.

Op de weg terug, deden ze nog een spel. Je moest met je team zoveel mogelijk kaartjes naar de overkant krijgen. Het werkt als volgt: per team heb je een kaart met allemaal verschillende plaatjes er op. Een voorbeeld is Roodkapje, of Aladin. Aan de andere kant is een lege kaart, waar je zoveel mogelijk plaatjes op moet plakken. Bij vak A1, zit bijvoorbeeld een Aladin. Dan moet je zo'n plaatje pakken, en die dan aan de andere kant op de kaart ook op A1 plakken. Maar dat was niet zo makkelijk, want de meesters, de juf en de vader van Calvin (Danny) zorgden er voor dat je er niet zo maar langs kon. 

En dan, kwamen ze eindelijk voor het schoolplein. Je mocht nog niet meteen weg, want de bekendmaking van de mol moest nog gebeuren, en de standen van alle teams. Je kon ondertussen limonade drinken en een broodje knakworst eten met saus.

De mol was uiteindelijk Petra (moeder Scott), wat voor veel verbazing zorgden, want bijna iedereen dacht dat de moeder van Lars de mol was.

En hier een lijst van alle standen:

1. De Komische Kabouters

2. De Magic Municorns

3. De Tokkende Trollen

4. De Rottige Reuzen

5. De Vliegende Feeën

6. De Dwalende Doodkapjes

 

Dit was het verslag van het schoolkamp door Thijmen en Pepijn (webmasters).

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 
​​​​
© Copyright 2012 De Rietvink  |  Webmaster: Jos Wever  |  All Rights Reserved